Telenorosként előforduló probléma, hogy a VPN szolgáltatás nem elérhető. Hétköznapi mobilnetre is ezt kommunikálja a Telenor, mondván az APN-t nem lehet „online”-ról „net”-re állítani…tehát pl a céges VPN csatlakozás nem lehetséges.

Ez a probléma úgy jelentkezett nálam, hogy telót cseréltem, Huawei-ről Samsungra. A korábbi telón ment a vpn, az újon nem – elvileg az alap pptp kapcsolat nem működik, de itt ikev2 eap-ttls csomagokról van szó.
Talán sikerült egy megoldást találnom, a kulcs az, hogy mobilhálózat hozzáférési pontjának beállításain kellett reszelni – a jelenlegiket ne módosítsd, inkább hozz létre új kapcsolódási beállításokat.
Summa summárum bedobom a két screenshotot…
A régi rossz konfiguráció:

Helyes konfiguráció:

Elképzelhető, hogy a probléma azért állt fenn, mert az új készülék 5G-s, vagy a Samsung más konfigurációt kapott a szolgáltatótól, vagy csak a Telenor újított valamit.
Mindenesetre a beállítás használt, a vpn pedig fennakadás nélkül megy úgy, mint egy vezetékes hálózaton 😊